Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Våren och vården

Publicerad 2009-02-28 19:43:05 i Sjukvård och varma känslor

När jag var 16 läste jag en skildring av kriget i bosnien skildrat av en kvinna som nu arbetar som journalist i Sverige. Jag minns inte titeln, men i likhet med de flesta krigsskildringar var det fruktansvärd historia. Den slutar med hur hon beslutar sig för att emigrera till sverige och att hon undrar om det finns snödroppar där. Jag kom att tänka på det idag när jag gick förbi vad som såg ut att vara en typisk bosnisk morfar som visade snödroppar för en liten pojke. Det var fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela