Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Oroar du dig för nakenheten?

Publicerad 2009-10-05 16:42:29 i Sjukvård och varma känslor

På ett eller annat sätt kom det sig att jag satt och tittade på en kort filmsnutt som är den enda som finns av Anne Frank. Man ser henne bara som hastigast då hon tittar ut genom ett fönster, men detta rörde mig så pass mycket att jag fortsatte att titta på klipp på youtube där hennes pappa berättar om Anne och dagboken. Vidare klickar jag på en länk som ska leda till en kort film om Annes liv, som de flesta vet levde hon gömd och dog sedan i koncentrationsläger under vidriga förhållanden. Strax innan filmen ska starta visas en liten varningstext och en kvinnoröst hörs läsa upp den. Den varnar för obehagliga bilder eftersom filmen delvis utspelar sig i koncentrationslägret, och viss nakenhet kan förekomma. Nakenhet? Är det vad jag ombeds vara beredd inför?
De är för fan inte kloka i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela