Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Den nya tiden! Det nya tänket!

Publicerad 2010-12-04 12:45:43 i Sjukvård och varma känslor

Kära bloggen,
Nu när 90- talisterna håller på att ta över världen (vi får se hur det går) så är det ju modernt med sådan här blogging, eller att "surfa" som min föreläsare kallade det. Hon är fantastiskt rolig.
Många bloggare får ju betalt för att blogga mot att de lägger ner, alternativt säljer sin själ (t.ex. genom att lägga ut nakenbilder på sig själva). Det är alltså annonspengar som kan trilla in och i vissa fall också gör det. Som vanligt står sjukvården utanför utvecklingen utan sitter kvar i något slags konferensrum och diskuterar "LEAN" och Patientnärmre vård eller något annat som borde diskuterats för 30 år sedan. Istället borde ju region Skåne annonsera på MIN blogg! Det tycker jag hade varit alldeles strålande, tänk så mycket information som skulle komma ut till allmänheten, t.ex. via Facebook... tanken svindlar. "Idag är kvällsmottagningen stängd, ni får stanna hemma". "Bakjour idag är den". Jag är så besviken för att bakjouren verkligen aldrig bakar. Det är därför medicinarna aldrig blir lika omtyckta som omvårdnadspersonalen.
Hur som helst tänker jag omedelbart försöka sälja in den här idén hos sjukhuschefen. Jag vet att det kommer att bli succé! Annars kan jag ju hota med att flirta in mig med en sådan där PRIVAT vårdcentral, haha! Åh, vad min mamma skulle vara stolt över mig nu "äntligen lite blåstrumpa i den där!". Eller inte. Hehe.
Kärlek och varma omslag
Kandidat Träd

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela