Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Aftonbladet är bäst

Publicerad 2010-01-08 12:25:29 i Sjukvård och varma känslor

Idag var jag först seriös och läste lite om vad som händer i fallet med den dråpmisstänkte läkaren på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Jag tycker det är intressant att läsa personalens uttalande om personalbrist, stress, oerfaren personal, oerhört svårt sjuka patienter (och deras oroliga föräldrar) på en oerhört underbemannad avdelning som leder till att någon blir felbehandlad och istället för att förändra det faktiska problemet så delar man ut en varning till sjuksköterskan och åklagar läkaren för dråp. Nedskärningar, någon? Om jag blir sjuk så stannar jag hemma, jag är rädd att när jag kommer till sjukhuset så har de anställt robotar för att spara pengar.
Allt detta väcker ju en del tankar. Ska jag verkligen bli sjuksköterska och stå där med händerna i kiss, kräk och blod springa mellan patienterna efter bästa förmåga (i växjö har de f.ö. små sparkcyklar på avdelningarna, detta får mig att överväga en flytt dit) för att sedan upptäcka att jag halvt om halvt tagit livet av någon? Det känns inte så pepp.
Därför har jag en del alternativa jobbidéer, säg vad ni tycker:

1. Som skäggiga damen på cirkus (jag har trots allt pco-s)
2. Som starka Adolf på cirkus (jag har trots allt pco-s)
3. Som spåtant på cirkus- observera att jag förutsåg föreningen Skipper- Anka här på bloggen!

Jag vet att det kanske låter lite enkelspårigt, men det är vad jag har än så länge. Jag tar gärna emot förslag!
Ja, just det. Det jag skulle komma till var att jag osökt kom in på en blogg via aftonbladet. Någon har publicerat ett fantastiskt citat angående stölden av skylten från Auswitch:

"Mina misstankar är att det är Försäkringskassan som stulit skylten" Nina.





Detta är kanske första och sista gången som den här skylten är rolig så passa på!


Med kärlek. K.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela