Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Under kan ske

Publicerad 2010-06-02 13:21:04 i Sjukvård och varma känslor

Kära bloggen,

Idag har något oväntat skett. I morse fick jag besök av en lång, mörk man med en klingande brytning. Jo, ni gissade rätt: det var Janoush!
För er som inte har haft äran att lära känna Janoush så kan jag berätta att han är husvärd här i huset där jag bor. I X antal veckor har jag sökt honom med ljus och lykta för att min toasits inte sitter fast på toastolen. Alltså, jag ramlar av toan emellanåt. Janoush blev givetvis utom sig av förfäran när han såg att den tidigare hyresgästen bytt ut toasitsen själv: och till en sits som inte var original! Men Janoush fixar, det är hans jobb.
När han skruvat fast sitsen så sa han: "Här kan du sitta som en prinsessa. Men ett varningens ord: risken finns att du somnar!". Det märks att det inte var första gången Janoush bytte en toasits.


Jag, på toa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela