Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Ni har svikit mig

Publicerad 2010-09-20 17:23:14 i Sjukvård och varma känslor

"Aldrig trodde jag att jag sulle svika mitt land...
men framförallt trodde jag aldrig att mitt land skulle svika mig."
Fritt översatt citat från en amerikansk soldat som deserterade i Afghanistan.

Jag vaknar med en klump i magen. Ni ska veta att jag försvarat mitt ursprung så många gånger. Mot mina egna, mot andra. Kulturen, socialpolitiken, byråkratin, jämlikheten, integriteten och allt annat som finns att kritisera i vårt land. Jag har känt mig trygg här. Och tacksam över att få känna mig trygg. Stolt över att komma från någon slags rakryggad bakgrund där jag kan vara fri och säker.
Nu är jag inte längre svensk. Det svenska folket har i all demokratisk välmening bevisat sin feghet och okunnighet, smugit upp bakom ryggen och huggit sig själv.
Nu är jag inte längre bara berövad på min familj, jag är även berövad på mitt land. Från och med igår är jag statslös.
Jag frågar mig vilka ni är? Jag frågar mig vem det är som letar syndabockar på ett sätt som påminner mig om något vi lovade aldrig skulle ske igen. Det var inte speciellt länge sedan. Jag tror nog att du vet vad jag menar.
Och lustigt nog blir det ni som spottar på er egen bakgrund... Sveriges neutralitet och öppna gränser, strävan efter jämlikhet mellan alla.
Och jag spottar på er.

JAG SPOTTAR PÅ ER ERA ÄCKLIGA JÄVLAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela