Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Roa mig!

Publicerad 2011-06-05 20:14:43 i Sjukvård och varma känslor

Som ni vet är Dr H ett kärt och återkommande ämne här på bloggen. För en gångs skull är det inte i egenskap av skandalomsusad man som han nämns idag utan för att han fick mig att skratta så att jag nästan blev inkontinent.
Såhär tråkig blir man av att jobba i vården:
(Sms konversation)
K- Vad heter den där låten från libanon som du kan spela på fiol? Shellabie eller något sådant
H- Bint al Shalabiah :)
K- Tack, hjärtat
H- Varse, aortan ;)    (han tror att man kan förkorta ordet "Varsågod" till "varse")
K- Din gamla benmärg :)
(här börjar inkontinensen)
H- Din dementa hjärna
K- Det var hårt! Din inflammatoriska tarmsjukdom! :D
H- Din blödande hemorroid (obs, felstavat)
K- Din abcess! Du kan själv gissa var! Hehe
H- Det var äckligt om jag gissade rätt. Du vinner :(
K- Du är rolig när du är äcklig

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela