Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Klinisk utbildningsavdelning

Publicerad 2012-02-20 09:49:36 i Sjukvård och varma känslor

Kära bloggen,
Just nu blir vi kliniskt utbildade. Jag vet inte riktigt vad det betyder för när jag hör ordet kliniskt så tycker jag jämt att det låter som kliniskt rent, så jag blir lite förvirrad. Hur som helst så innebär det att vi ska samarbeta i team, tillsammans med läkar- arbetsterapeut-, och sjukgymnaststudenter. Arbetsterapeuterna vet jag inte var de har tagit vägen och vi har en liten sjukgymnast som vi alla går och drar i. "Sjukgymnasten, sjukgymnasten, vi måste förflytta någon!!". Till min egen stora besvikelse har jag märkt att jag går och säger tack till allt och alla bara för att de har gjort sitt jobb. Typ när någon i teamet återkopplar till mig om att de har tagit blodsocker på en patient eller något annat i omvårdnaden så säger jag "bra, tack tack, tack tack jättebra". Som om de räddat livet på mig eller nåt. Det är faktiskt lite knäppt.
Sen har jag beställt en vårdklocka!!! På www.vardvaskan.se (detta är ingen sponsrad reklam) kan man köpa alla möjliga vårdgrejer som stetoskop och nyckelband och HLR- masker i massa olika färger. Eftersom man ALLTID och då menar jag alltid, behöver en klocka med sekundvisare så köpte jag en digital vårdklocka för man kan sätta på en timer så att man inte går vilse i hur många sekunder man har tagit puls eller andningsfrekvens. Nu har jag dock inte förstått hur fanken banken man ställer in den haha. Såhär fin är den i alla fall:
Ser ni den lilla gubben brevid 4an på bilden? Det är jag när jag springer omkring på avdelningen!
Okej puss puss hejdå!
PS. Jag ska på intervju i Lund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela