Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Gott nytt får

Publicerad 2012-01-02 12:34:37 i Sjukvård och varma känslor

Tjära bloggen,
"Men borde inte du sitta och skriva C- uppsats?" kanske du tänker nu? Men sluta, jag ska, okej?! Jag ska bara... blogga, diska, ge katten medicin, träna, dammsuga och lite sånt först... Det kan nog ta ca 12 timmar. Har du avgett några nyårslöften? Det har inte jag! Jag konstaterade på nyårsafton att jag ändå bara lovar samma saker varje år. Att jag ska plugga mer, laga mer mat, bli smalare, träna mer, bli en bättre människa, må bättre och så vidare. Och alla de där sakerna lovar jag liksom när det inte är nyår ändå. Så orka hålla på!

Idag har jag tänkt mycket på min vän "J". Vi kallar honom "J" för att hans namn börjar på den bokstaven och för att jag inte vågar skriva ut hans namn i fall han har s k "integritet". Men jag kan berätta att han ofta har problem med sin ischiasnerv men att han är bra på att dansa även fast han vägrar visa mig. Jag har erbjudit mig att ta en svängom vid flertalet tillfällen men han bara avböjer. En gång slog han mig i huvudet med en gardinstång. Jag tar det som ett tecken på hans odödliga kärlek. Också är han ansvarig för stora delar av min heminredning. Det är en man med många fantastiska kvaliteter som du säkert förstår.


Hur som helst så har jag tänkt lite på integration och sådär idag, som man ju lätt gör i vår stad. Min vän har nämligen en intressant syn på integration som han delade med sig av för några månader sedan. I vanlig ordning ägnade jag tiden åt att beklaga mig över mitt kärleksliv som finns i tre varianter: 1. Obefintligt 2. Hjärtekrossat 3. RÖRIGT. På något sätt verkar det som att kära J tröttnat på att lyssna på mitt ekorrhjulande och säger plötsligt "Alltså ni svenska tjejer... Du är bara sur för att han inte förstår att han måste vara naken oftare". Jag bara: Ja, så är det. Är det fel av mig, eller? För att fira integrationen så tänkte jag posta en liten favoritvideo, please enjoy:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela