Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Underläkaren briljerar

Publicerad 2012-07-03 14:17:41 i Sjukvård och varma känslor

Igår gick jag själv för första gången och allt gick helt okej, peppar peppar etc. Just nu är jag ju, för er som missat detta, otrogen med SUS Lund, som enligt utsago ser ut som ett ukrainskt sjukhus vilket inte är så långt från sanningen faktiskt: 
 
 
Här kan man se spektaklet i egen hög person, och bilden är stulen från http://olssonbetalar.blogspot.se/
Kom ihåg att personen som tagit bilden inte har något med den här bloggen att göra.
 
Hur som helst, så var det ju lite ditten och datten som kom i vägen men igår fick jag officiellt sjuksköterskebehörighet i Melior (journalsystemet) hurra!!!
Det betyder att jag får t ex läsa generella ordinationer, signera läkemedel etc. Jag är sjukt nöjd. Jag behöver inte be om lov från någon vilket är sjukt skönt.
Vad som också är härligt är att någon slängt in två fantastiska underläkare på avdelningen som muntrar upp den lite dystra stämningen kring deras muppiga överläkare som svävar omkring på små forskningsmoln och pratar om ingenting direkt. En av underläkarna Peter är numera officiellt min favorit eftersom han igår bjöd mig på ett tysk äpple, som inte bara var tyskt utan gott också. Om det inte vore för Momme (den tilltänkta, reds anmärkning) skulle jag absolut lägga både en och annan rabarber på denna pojken. Hur som helst så har han fler fantastiska egenskaper än äppelutdelare. Finalen kom när jag satt och dokumenterade på eftermiddagen innan jag skulle hem, jag sitter med ryggen mot blå expedition när herr underläkare far in med vind och blåst och styr stegen mot ansvarig sjuksköterska, slår sig ner och utropar med glädje i rösten: VI SKA SKICKA HEM EN GUBBE!!! Åh, han hade blivit en fin sjuksköterska.
 
Nog om detta. Nu ska jag få massage!!! Det är jätteviktigt!!!
 
Hejdå!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela