Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Överraska mig!

Publicerad 2012-03-20 13:04:56 i Sjukvård och varma känslor

En sak som jag älskar med mitt jobb är att man vet ALDRIG vad som ska hända. Man tror att man vet på ett ungefär vad man ska göra under ett arbetspass men så hejsan svejsan vänds hela avdelningen upp och ner eller någon blir kanonsjuk eller någon får plötsligt för sig att de ska gå och lägga sig i sängen hos en annan patient. För det mesta så är det saker folk säger som får mig att älska mitt jobb så mycket.

Här är ett exempel från hemsjukvården, när jag gjorde min praktik där för några veckor sedan. Vi är hemma hos en äldre patient, förhållandevis svårt sjuk patient.


Sjuksköterskan: Hur har du det?
Patient: Jodå, rätt så bra. Jo, jag har det bra nu. Jag satt i koncentrationsläger innan, förstår du. Då hade jag det inte bra.


Patienten är en av de få överlevande efter förintelsen som fortfarande är i livet. Det får ens egna problem att kännas... banala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela