Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Fåfänga klubben antecknar

Publicerad 2013-08-13 20:09:00 i Sjukvård och varma känslor

Hej hej,
 
Om du har en intresseklubb så är det nu du ska anteckna. En sak som jag gör och som jag tror många i vården gör är att distrahera sig med saker som inte är så livsavgörande, för att liksom väga upp att du sen måste gå till jobbet och diskutera existensiella frågor som livet och döden eller om det egentligen är okej att säga blöja eller om det heter INKONTINENSSKYDD. Så nu har jag förklarat mig färdigt, här kommer dagens ytlighetsrapport!!!
Jag har just nu en kort och regnig semester som jag firar genom att jobba extra med att vaccinera folk. Det är rätt kul att sticka.Idag har jag dock roat mig med att representera fåfängeklubben. Här är dagens rapport:
 
1. Jag har fått en ny kompis som heter Marjan. Det är samma som Marianne fast på utrikiska. Hon är jättejätteliten och har jättejättestort hår. Hon har plockat mina ögonbryn så gott det går efter den lilla olyckan med hårborttagningscreme. Såhär ser jag ut nu:
 
Notera gärna att mitt hår numera har en och samma färg, till skillnad från mitt tidigare trasmatterandiga projekt.
Snyggt va?
 
Och slutligen lite reklam som inte är sponsrad:
Såg du mina ögonfransar på bilden ovan? Inte jag heller, det beror på att jag är osminkad. Sen lekte jag lite med en grej som heter Feathers lash extension duo och resultatet kommer här:
 
 
Man får så mycket ögonfransar så det är inte klokt. Nu ska jag gå och måla naglarna för det är ändå semester. Förresten behöver jag tips mot håravfall: jag håller liksom på att bli skallig och tänkte att jag måste stoppa detta nu innan jag får gå med peruk.
 
Hej så länge!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela