Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Kråkan Kråkansson presenterar: en blogg

Publicerad 2016-09-24 11:15:23 i Sjukvård och varma känslor

Kära bloggen,
 
Det verkar finnas ungefär tre teman man kan blogga utifrån. Jag utgår då helt skrupellöst från blogg.se:s 20 i topplista över populära bloggar. Det första är mode, för vem vill inte vara snygg, liksom? Det andra är viktnedgång, för om man vill ha på sig grejerna från bloggkategori 1 så måste man vara smal. Det tredje är BARN. Nedan följer ett exempel:
 
 
Ovan:  min avkomma, även kallad Kråkan Kråkansson.
(Om man känner sig osäker på vems barn det är kan man notera de kraftiga ögonbrynen som ärvts i rakt nedstigande led från min pappa, till mig, och nu till kråkan. Tydligen är det en dominant ögonbrynsgen. Oklart vem som burit den före min pappa. Farfar? Farmor? Eller så har den legat latent i gendatabasen och bara väntar på att få dyka upp och göra alla frisörer/ hudterapeuter illa till mods. Det är nämligen så att jag kan inte plocka mina ögonbryn själv. Det ser ut som att någon misshandlat mig med en pincett lokalt över ögonbrynen. Även när jag inte rört dem så frågar frisören vad fanken banken jag har gjort när jag ber henne forma dem...Detta var ett sidospår).
 
För att återgå till ämnet: ett annat populärt ämne att ta upp är ju dejting. Hur raggar man? Vem raggar man på? Och framför allt: hur ska man INTE göra. För att vara på den säkra sidan har aftonbladets viktklubb ordnat någon slags mingelkväll med dejting: så nu kan man bli smal och dejta samtidigt... jippi!
Det är något magiskt med att få barn, som inte bara består i att det faktiskt blir en ny person i ens kropp, utan du får tillträde till den hemliga föräldraklubben. Jag skriver mer om detta nästa gång för det här inlägget blev så långt och ett ord till så blir det skittråkigt.
 
Hörs sen puss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela