Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Äldre män är gentlemän

Publicerad 2009-03-23 22:26:56 i Sjukvård och varma känslor

Ungefär såhär såg gubben ut
Idag gick jag hem på jobbet och hade hörlurarna på mig, så det tog lite tid innan jag hörde något skramla bakom mig. Där cyklar en gladlynt man i sina 70 med glasögonbågar från tidigt 60-tal. I cykelkorgen har han en flagga (lite som på en båt) och lite annat smått och gott. Han hälsar glatt, och efter ett tag cyklar han förbi mig och säger "Jag har bara en cykel, men om du vill, så får du gärna åka med mig".
Mitt hjärta ligger nu i en nedsmält liten pöl på Eriksfältsgatan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela