Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Resan till Köpenhamn

Publicerad 2009-05-24 13:30:44 i Sjukvård och varma känslor



När jag var liten fanns det en båt som åkte hela vägen till köpenhamn från malmö. På den tiden var kronan mer värd, alltså rent valutamässigt, än kronen. Som individer och produkter var de såklart lika mycket värda. Därför invaderade svenskpesten med jämna mellanrum köpenhamn för att köpa billig öl och korv med mos och annat behändigt. Själv var jag tydligen inte någon härdad båtresenär, för mamma berättade att jag skrek oavbrutet i 45 minuter tills vi kom fram till köpenhamn. Någon överförfriskad man försökte muta mig med vingummin, vilket dessvärre var fruktlöst. Jag tycker mest det är sorgligt att ingen försöker muta mig med vingummin nu för tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela