Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Stackars rika flicka

Publicerad 2010-12-11 18:04:58 i Sjukvård och varma känslor

Hej Bloggen,
Jag ska skriva om sjukförsäkringen men det säger ju sig själv att jag inte gör det. Nu har jag dessutom ätit choklad och har lite skuldkänslor. VERBOTEN!
Hur som helst så tänkte jag skriva om något oväntat: kronprinsessan Victoria av Sverige! Nu har det ju varit Nobelfest och alla var glada utom en kines som inte fick komma bara för att han sitter i husarrest. Nobelkommitten var inte ledsna för det, de behåller priset "så länge". Frågan är hur man med modern teknik inte kan överföra prispengarna till pristagarens konto? Eller tänker man sig att kinesiska staten ska missbruka dem då? Det känns ju inte speciellt troligt att pristagaren ska erhålla en väska med ovikta sedlar för att sedan transportera hem dessa till Kina i godan ro. Dessutom finns det ju fonder nu för tiden. Men hur som helst så ska de behållas till pristagaren kan hämta dem. Mycket märkligt. Men det kanske rör sig om ränta och sådan som jag inte förstår mig på.
Hur som helst är ju kronprinsessan nu gravid. Detta vet jag för att det stod på aftonbladets löpsedel. Jag citerar: "Läkaren är säker: hon är gravid!". Oklart är om läkaren verkligen pratade om Victoria vid tillfället. Det brukar vara betraktat som ovetenskapligt att basera medicinska fakta utifrån hennes val av en RYNKIG klänning. Klänningen är alltså inte rynkig för att den har rökt i 20 år utan för att designern har tyckt att det var snyggt att göra tyget så. Men nu gjorde klänningen i alla fall Victoria gravid. Jag är så himla glad att jag inte är kronprinsessa.

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-12-11 19:42:26

svar Haha. jag de e riktigt bra det citatet! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela