Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

uppror

Publicerad 2010-12-08 12:33:43 i Sjukvård och varma känslor

Hej bloggen!
Kolla så duktig jag har blivit på att uppdatera. Fast nu har jag helt glömt bort vad det var jag tänkte skriva. Jag tror det är s.k. "Writers block" som drabbar alla stora författare. Hehe.
Nu ska jag snart på genusföreläsning och har både ditten och datten att göra men eftersom jag är en sådan rebell så sitter jag och spelar datorspel istället. Det är jättebra för jag har laddat ner ett (lagligt obs!) som heter Gypsy's tale. Det handlar om en som får ett uppdrag av en munk att rädda en prinsessa. Målgruppen är nog pojkar ca 10 år. Det är jätteroligt.
Igår träffade jag en underbar och ganska knasigt barnmorska som sagt. Nu har jag bestämt mig för att jag också ska bli det. Och så ska jag förlösa barn och dricka kaffe och diskutera nyheterna och sen ska jag prata med tonårstjejer som kommer in och jag ska inte prata med dem som om de är helt dumma i huvudet utom om de verkligen är det. Och jag ska inte blunda för sociala problem utan ta mitt ansvar (hej, här går det undan). Och sen ska jag väga och mäta bebisar på en lantlig barnavårdscentral och så ska jag säga "oj vilket tjockt barn du har!". ho ho!
Och så har jag mailat angående utlandsstudier igen. Jävla Ris a la Malta vill inte ta emot mig för att malmö högskola inte har något samarbete med dem i nuläget, EU- land eller ej. Satans bajskorvar. Då är det tur att jag ska träffa K och baka ikväll. Jag ska se om jag möjligen kan bli ännu lite tjockare. Sen har dr H fest i helgen. Jag överväger att gå men med tanke på mitt hormonella tillstånd så finns risken att det hela slutar på ett mindre förmånligt sätt. Nu hoppas jag sannerligen att dr H inte läser detta. Hej hej!
Nu ska jag på apoteket och hämta ut en medicin som jag mer eller mindre förskrivit till mig själv!
Heja mig!

PUss

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2010-12-08 13:21:50

Din blogg är så härlig! Tyvärr är jag lite dålig på att kommentera men nu kommer en kommentar. :)



Går det bra på ditt jobb? Planerar du att bli barnmorska - låter härligt!



Stor kram

/Mia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela