Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Zeinab i källaren

Publicerad 2010-07-08 10:04:59 i Sjukvård och varma känslor

När jag flyttade till Nydala för tusen år sedan så fick jag ganska snart nys om att det i krokarna fanns en tant som heter Zeinab alldeles i krokarna. Tant Zeinab kommer från något-mellan-östern-land och är känd för att kommentera på om du har gått upp i vikt. Hon är också känd för att hon har en lokal i källaren där hon lagar kläder och klipper tanter. T.ex. så har hon sådan där hemsk tråd som hon tar i ansiktet på en. På dörren sitter en skylt som ser ut som ett skömt som suttit kvar sen -87 när någon som hette Ester försökte ha salong i källaren.
Eftersom jag inte bor kvar i Nydala har jag för länge sedan lämnat tant Zeinab och hennes källare bakom mig. Tills här om dagen: tro det eller ej, bloggen, men there is a new Zeinab in town. På lördag ska hon klippa mig och har lovat att göra mig så vacker som möjligt ;). Heja Malmö, och heja frisörer som heter Zeinab!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela