Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Planer inför landsflykt

Publicerad 2010-06-07 11:33:27 i Sjukvård och varma känslor

Hej kära familj och vänner!

Ni minns säkert att jag hade lite otur i våras med en viss ung man som inte riktigt kunde skilja på sitt eget och någon annans. Nu har jag i alla fall inför utlandsresan skaffat en ny kille. Han heter Tarkan och ni kan se honom här nedanför. Ni kanske känner igen honom från TV för han sjöng en jättefin sång om kärlek och sånt för något år sedan.





Visst är han tjusig? Jag tror inte att någon kvinna skulle kunna tacka nej till mustasch PLUS hockeyfrilla! Man blir ju helt knasig på kuppen.

I Sverige har det ju länge pågått en diskussion om assimilering och alla har sina åsikter om detta: Hur, hur mycket, och vad får det kosta? Därför tänkte jag ta skeden i god mun (heter det verkligen så?) och försöka assimilera mig lite till landet jag kommer till. Jag insåg ganska snart att jag inte skulle komma så långt med en Fez (det används faktiskt i Egypten) men nu har jag till slut hittat en outfit som jag tror kommer göra att jag smälter in lite bättre i omgivningen.

Fin va? Det här kommer gå finfint, det känner jag tydligt.

Hejdå så länge bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela