Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

SIDA säger

Publicerad 2010-06-15 20:52:44 i Sjukvård och varma känslor

Kära bloggen,

Jag sitter och lurar på att åka iväg på ett projekt med SIDA som går ut på att man skriver en uppsats utifrån en frågeställning om HIV/AIDS. Det finns tydligen ett projekt i något/några afrikanska land (varför kan jag aldrig lära mig att Afrika inte är ett enda stort land?) som jobbar med HIV frågor och efterlyser hjälp från kandidater inom vissa områden (socialt arbete, nursing science etc) eftersom det finns befintliga frågeställningar, men behövs någon som snokar i det.





Det är oklart var i Afrika (som fortfarande inte är ett enda stort land) projektet finns, men det verkar innefatta flera länder söder om Sahara. Eftersom det inte står på kartan var Sahara är och jag sov igenom alla geografilektionerna på högstadiet (Hej Eric, du var en jättebra lärare! Synd att australiens vegetation är så oerhört rogivande!) så har jag gissat lite. Det är nog bra om jag tar en kartläsare med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela