Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Onödiga saker jag irriterar mig på

Publicerad 2010-03-25 16:27:21 i Sjukvård och varma känslor

Kära bloggen,

Nu är det vår och dags att sluta ligga i ide. Idag kommer katten Minus hem till mig och i värsta fall leder det till att jag aldrig mer kommer lämna lägenheten, haha.
Nu till dagens reflektion: onödiga saker jag irriterar mig på! Jag undrar om dessa saker är allmänmänskliga (i alla fall kulturbundna) eller om man bara är knasig på sitt eget sätt.
Här är listan: (jag älskar listor)

1. Folk som tuggar tuggummi så att det hörs. Det har inte varit tufft sedan mellanstadiet. Stäng munnen!

2. Folk som inte vet när det är läge att sänka röstvolymen. Det blir faktiskt jättepinsamt för den stackaren (jag!) som sitter bredvid och försöker verka normalbegåvad.

3. Människor utan integritet. "Hej! Oj, så mkt rajtan tajtan det blev inatt!". Jag är en tant. Jag vill inte veta.

4. Folk som smaskar utan att de äter. På sina läppar! Eller nåt. Sluta!

5. Motvind. Det är faktiskt för jävligt.

6. Vissa dialekter är faktiskt outhärdliga. Finns det inga talpedagoger i östergötland?

7. Dåliga ursäkter. "Hell is full of good intentions".

8. Paragrafryttare. Nu är det faktiskt läge att öppna sinnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela