Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Tant Katarina går på cirkelgym

Publicerad 2010-11-24 17:04:04 i Sjukvård och varma känslor

Kära bloggen,
Igår lurade jag iväg en av mina närmre vänner på otyg. Otyget är allmänt känt under namnet "Friskis och Svettis".
Det ryktas om att det ska finnas en kvinna där som komponerar så lämpliga pass att man längtar efter nästa gång man får komma dit och tjoa och tjimma. Med mycket ångest och stort besvär kom jag cyklades i "snökaoset" som drabbat skåne. Förresten har jag inte kunnat sträcka ut mina armar på flera dagar för att jag haft sån träningsvärk i mina armveck. Vem får träningsvärk i armvecken?! Innan detta året är slut kommer jag att inneha landstingets snyggaste och mest välmusklade armveck! Kanske.
Hur som helst så efter många omständigheter tog vi oss ner till Clara som kvinnan i fråga heter. Det var då det stod klart för mig att vi blivit lurade, och detta med buffel och båg. Väl på plats syntes inte röken av någon Clara, däremot en mörkmuskig man med mycket tydliga biceps. Jag trodde mitt hjärta skulle stanna av chocken. Det trodde jag också resten av den återstående timmen när han jagade oss runt i lokalen på sitt friska och sunda vis. Nu ligger jag på sofflocket och inväntar döden. Det finns inte så mycket annat att göra för jag kan nämligen inte röra mig utan att allt gör ont. Dessutom snubblade jag på tröskeln till köket. Ikväll ska jag kravla mig till en "stå up- klubb". Det ska bli jätteroligt.
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela