Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

På en vårdavdelning nära dig...

Publicerad 2010-10-31 16:34:24 i Sjukvård och varma känslor

Kära bloggen,

Följande samtal utspelas just nu på någon vårdinstution i landet, detta vet jag för att den upprepas dagligen, gång efter gång, oavsett var man har hängt sin hatt. Här kommer den:

Sjuksköterska/undersköterska/vårdbiträde/skötare: Har du kunnat sköta magen idag, Asta?
Tant som heter Asta: VA...?
Astas dotter, Lisbet: Mamma, flickan undrar om du varit på toaletten idag?
Asta: Om jag har skitit?! Ja, det har jag!


Hälsningar,

Socialstyrelsen

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-31 19:46:40

du va intresserad av en del saker på bloggen och du ville maila mig med de kläder /saker du va intresserad av...jag väntar in ditt mail=)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-01 19:43:54

hejsan

jag vet inte om du fått de andra kommentarerna av mig men du hade kommenterat på min bloppis om att du va intresserad av en del saker.

du kan väl maila mig eller kommentera det du vill ha och vissa kläder är sålda men då står det sålt på bilden eller under men annars är allt annat tillgänligt.Frakten ingår i allt så det är enbart den summan som du betalar.



kan berätta lite varför jag säljer av sakerna?jag har länge försökt få sålt sakerna men nu har jag sänkt priserna för att varje kr räknas och även om det är lite så hjälper de en del.Jag förlora min pappa nyligen i sjukdommen als.Jag hade bara han kvar i min familj.Men efter när pappa dog så börja min katts hälsa dala.Henne ha jag haft i 10år och hon är en stötte pelare och jag har alltid sagt till mig "att jag har åtminstonne henns kvar".

Jag har kämpat någr månder med hennes hälsa och hon verkar klara av det bra även om vi i tisdes operera henne och totala kostanade är 20tusen.JAg har ingen försäkring på henne och gud va jag ångrar mig idag.Jag kämpar med två kroniska sjukdommar sj och är "bara" 26år och mitt arbetsutbud är bara 10h/veckan för jag är så sjuk så min inkomst är i botten.Därför säljer jag av saker och förolidgen måste jag sälja mer....livet är inte alltid lätt men livet har mycket att erbjuda och små solglimtar här och där,det gäller bara att se dem.

Ursäkta hela romanen men ville bara dela med mig om vår kamp tillsammans.

Postat av: chili

Publicerad 2010-11-02 20:11:23

haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela