Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Sexdagen

Publicerad 2010-10-20 11:27:27 i Sjukvård och varma känslor

Kära bloggen,

Malmö högskola har kommit på något roligt. Denna veckan finns inte bara en utan två sexdagar på skolan. De står i foajen och delar ut kondomer och glidmedel och om man lånar en levande sexbok så får man kaffe och kaka helt gratis. JAG VILL INTE LÅNA EN LEVANDE SEXBOK! Sex är kanske det mest tråkiga, uttjatade, överanvända, meningslösa jävla ämnet som borde uttrotas från jordens yta och alla borde gå omkring i rymddräkt och adoptera små barn som redan finns istället. Det enda som kanske är mer uttjatat än sex är bantning. Jag vill inte låna en levande bantningsbok. Jag vill inte veta hur jag ska färga mina ögonbryn. Jag vill inte veta vad unga män tittar efter hos tjejer och jag vill inte ha några instruktioner om mitt liv!
Sex är som en epidemi som jagar mig på gatorna, i hungriga mäns blickar, på uteställen, i reklamen, när jag ska köpa kläder, är det konstigt om man blir mätt?
Nej, jag vill inte ligga med dig, och jag vill inte diskutera fenomenet liggande, om jag möjligen skulle göra något sådant så är det i största avskildhet och något som alla andra ska ta och skita i och jag tänker inte vara snygg när jag gör det, jag tänker göra det för att jag vill och för att jag älskar och för att jag kan älska och jag tänker inte leka porrfilm eller modemagasin eller bibelcitat. Låt mig vara för fan, sexjävel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela