Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Förgät mig ej

Publicerad 2011-12-05 09:59:36 i Sjukvård och varma känslor

Tjära bloggen,

Jag vet att det verkar som att jag övergivit er och att ni övergivit mig tillbaka men ingenting kunde vara mera fel! Ingenting! Jag har bara ägnat den senaste veckan åt att INTE sova och sen ägnat resten av tiden åt att tycka hemskt synd om mig själv för att jag inte sover. Sen blev det lite tid över till att berätta för alla hur jobbigt det är för mig att inte kunna sova. Ibland är det konstigt att jag har vänner alls hahaha. Jag borde baka kakor till dem.
Jag och min skrivpartner har utvecklat ett fantastiskt samarbete. Vi skriver ju c- uppsats nu på ämnet infektionsisolering. Som jag nämnt innan så heter arbetet "Snipp snapp snut- du får inte gå ut". Detta var mitt bidrag till arbetet. Resten av tiden har jag ägnat åt att klaga på olika saker och dricka kaffe. Sen åkte jag och kära P till Trelleborg och fick kaka och kaffe. Det var roligt, för i Trelleborg finns många personligheter. Sjukhuset är rätt litet men politikerna satsar JÄTTEMYCKET på det alla 649 anställda (oklart om detta verkligen är ALLA anställda eller om det är vårdpersonalen) och man får komma till sjukhuset DYGNET runt om man kommer i ambulans.

Följande samtal är ett direkt utdrag ur ett typiskt samtal från vilken vårdinstitution som helst men du kan ju själv gissa var jag hörde det:


Ssk 1: Du?


Ssk 2: Jag har inte alls tid just nu!


Ssk 1: Nej, jag förstår det, men...



Från samma avdelning:



Ssk 1: Ni kan inte vara här just nu. Jag måste ringa efter en ambulans, och det är blåljus som gäller.



Man måste älska ett sjukhus som måste ringa efter ambulans när patienterna blir sjuka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela