Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Drömfabriken

Publicerad 2011-02-13 13:51:01 i Sjukvård och varma känslor

Kära bloggen,
Häromnatten drömde jag att det fanns en facebookgrupp som var emot min blogg, för alla som var med i den trodde att jag skrev om dem. Jag kände mig precis som Brenda Walsh. Jag har inte kollat på Facebook än, men jag kan inte tänka mig att det finns en sådan grupp. Jag överväger att starta en, det kommer utan tvekan ge mig MASSOR av läsare ;). Här kommer ett klassiskt citat från en sjuksköterska som varit med förut:
(Angående en student som gråtit, vi försöker komma på vad som gjorde henne ledsen)
- Ah, men, alla vet ju att det är nåt fel på folk som jobbar på natten!
Det roliga är att hon har rätt! Det finns överhuvudtaget inga belägg för att nattpersonal skulle skilja sig från dagpersonal, men alla vet att det är så, haha! Detta går igen i alla vårdformer. Myterna om nattpersonalen... hm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela