Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Fking jvla fttSverige

Publicerad 2011-03-30 17:55:47 i Sjukvård och varma känslor

Jag vet att detta låter helt osannolikt för de flesta, men jag lovar och svär att det är helt sant. En gång så träffade jag en person, som var helt och hållet svensk, och som ändå var en idiot. Det är jättekonstigt, med tanke på att den skandinaviska rasen liksom har avlat bort bort den egenskapen (jag är ironisk, inte nazist). Faktum är att jag inte bara har träffat en sådan person utan flera, under de 27 åren jag har levt. Faktum är att av alla länder jag har varit i så är Sverige det land som jag har haft äran att studera under längst tid. Under denna tiden har jag bedömt att det finns en relativt hög idiotkvot, som är oföränderlig men sannolikt varken högre eller lägre än i andra kulturer, med undantag för lokala variationer (se inavel, religiös fanatism etc). Under mina studier har jag mött ett antal personer av skandinavisk börd som trots detta haft en mycket inattraktiv personlighet. En del av dem har haft missbruksproblem, vissa har haft personlighetsstörningar, en del har varit kriminella och i vissa fall har de bara varit rent jävliga. Trots detta är det ingen som hittills uppmanat mig att sluta träffa skandinaviska män. Nej, alltså jag lovar, INGEN.
Min slutsats av studierna är att detta är troligen inte ett fenomen som, trots vad stora delar av min omgivning tycks tro, är kopplat till etniskt ursprung. Jag är ju själv född och uppvuxen i Skandinavien, och är för det allra mesta inte en idiot, och jag har vid flera tillfällen erhållit vänner av samma etniska ursprung som mig veterligen också lyckats undvika denna farsot.
Nästa gång jag hör en kommentar om att jag minnsann bara träffar utländska män, och att jag borde sluta med det för de är från en patriarkalisk kultur och etc: Jag svär på Gud (den svenska, protestantiska!) att jag skriker rakt ut. Jag orkar inte mer! Dra åt helvete!
En gång berättade jag för en vän om en vårdtagare som var mycket rolig. Vårdtagaren var från Iran vilket var intressant i historien eftersom jag bara förstod brottstycken av det hon sa. Min vän svarar mig såhär: "Du vet att invandring inte bara är bra va?" Ser jag ut att vara förståndshandikappad? Vill ni veta vad som inte är bra? Att bli gammal. Gamla människor jobbar inte, de bara lever på skattepengar och tar upp en massa platser på sjukhuset. Alla människor som bryr sig om detta landet borde skjuta sig själv när de är 65. Är du beredd att göra det? Är du beredd att skjuta din mamma?
Här är en annan nyhet: Jag har legat med en svensk. Fler än en gång. Det var ungefär likadant som att ligga med en turk. Eller en dansk. Och helt olika. Faktum är att eftersom jag har äran att bo i en stad med många invånare av annan etnisk bakgrund så kan jag också berätta att vissa av dem OCKSÅ är idioter. T ex en gång var jag på Willy's och en man, uppskattningsvis någonstans från forna jugoslavien, frågade mig var ketchupen var. Det vet jag inte svarade jag, för det gjorde jag ju inte, jag äter nästan aldrig ketchup. Vilket typiskt svenskt svar, svarade han och marscherade iväg, skitarg. Arg, var jag också. Tydligen också ett internationellt fenomen.
Slutligen vill jag säga att jag är inte rasbiolog. Jag är inte så jävla pantad att jag tror att alla med svart hår är snälla och andra människor är dumma. Jag väljer inte min partner efter etnicitet utan för vem jag tror att de är. Sen har jag fel ibland, det är väl min svaga sida. Hade jag bott i en mindre integrerad stad hade jag sannolikt träffat mindre invandrare och således inte heller gängat mig med dem. Detta kan också bevisas eftersom jag i perioder bott på sådana platser och då inte heller fått den här typen av kommentarer. Detta är mitt svar, och om ni ursäktar mig så tänker jag gå och ligga med någon, kanske någon brun, kanske någon annan, jag låter mina ägg leda mig.
Äggflickan
Här är två stycken som tydligen inte har fattat någonting. INTE TILLÅTET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela