Intresseklubben antecknar

Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Dagens lista

Publicerad 2011-10-31 14:07:53 i Sjukvård och varma känslor

Det skrivs alldeles för lite listor i dagens samhälle. Igår frågade min tilltänkta om jag hade någon lista. Ja, jag älskar listor svarade jag sanningsenligt. Sen visade det sig lite oväntat att i hans hemtrakter betyder det där med listor att man har en lista över folk man ska slå ner. Nu verkar det precis som han undviker mig, jag förstår inte varför.
Nog om det här kommer dagens lista över saker som är bra:
LISTA ÖVER BÄST JUST NU- STRAIGHT TO YOU FROM MALMÖ UNIVERSITY HOSPITAL:

1. Journey of Moses. Det är ett Facebookspel. Man spelar som Moses, du vet en av de viktigaste profeterna i världshistorien, han som pratar med buskar och allt möjligt knasigt. Det är sjukt pepp, just nu ska Moses förlova sig, något som jag inte kan minnas alls från mina bibelstudier, men så är jag ju också hedning.
2. Regnkläder. Det fina med regnkläder är att man får se helt knäpp ut, men det är okej, för det regnar. På något sätt så har modeskaparna också tagit fasta på detta och börjat göra värsta snygga gummistövlarna med leopardmönster och blommor och i rosa och så vidare. Plötsligt har det omöjliga hänt: man börjar längta efter regn. Det enda dåliga i kråksången är att de här gummistövelmänniskorna har kommit på att man kan ta betalt för sina idéer också. ÅÅÅÅÅH!
3. Better Facebook. Alltså nya Facebook är så sugigt så till och med Aftonbladet skriver att unga gör "revolt" mot den nya designen. Oklart hur revolten ter sig. Men okej. Better Facebook är ett slags tilläggsprogram som man kan ladda ner och som gör livet på fejan betydligt enklare. Man får sin "feed" i s.k. "tabbar" istället för som en enda jävla sörja som ingen kan reda ut ens med kikare och kompass.
4. Kroppsfett. Du vet det, alla vet det. Tjocka människor fryser mindre, och nu med stundande istid och allt så är det dags att lagra lite tomma kolhydrater. Fett isolerar värme= du slipper frysa och chanserna för överlevnad är klart förhöjda. Eftersom du ändå måste motverka hjärt och kärl sjukdomar så måste du röra på dig samtidigt som du lägger på dig fett. Med andra ord, ät som fan.
5. Nicki Minaj. Kanske världens coolaste och snyggaste kvinna. Kolla in hennes höfter! Om det inte blir modernt med barnfödarhöfter efter detta så är det fan fel på hela världen!
Bild från: http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Nicki-Minaj-Biography/26478622F823F40E4825762A0021181C

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Intresseklubben antecknar stort och smått från vardagen som småbarnsmorsa, sjuksköterska, och med femtioelva ofärdiga projekt igång. Det är inte så underhållande, men någon måste ju läsa det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela